Leverans: 1-3 dagar (Stockholm)

Fri leverans i hela Stockholm!

Färsk fisk direkt hem till din dörr.

Fri leverans i hela Stockholm!

Köpvillkor för Delikatessfisk.se

Senast uppdaterad: 30 april 2025

Välkommen till Delikatessfisk.se! Nedan hittar du våra köpvillkor som gäller när du handlar från vår webbplats. Läs dessa villkor noggrant innan du gör en beställning.

 

1. Allmänt

Delikatessfisk.se drivs av:
Delikatessbilen i Sverige AB
Organisationsnummer: 559056-5015
Adress: Almagatan 2, 169 75 Solna
Telefon: 070-777 71 29
E-post: [email protected]

Genom att genomföra ett köp godkänner du våra köpvillkor samt vår integritetspolicy. Du måste vara minst 18 år gammal för att handla hos oss.

 

2. Beställning

✔ Beställningar görs via vår webbplats, telefon eller e-post.
✔ När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-post.
✔ Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning, t.ex. vid misstanke om bedrägeri eller felaktig information.

 

3. Priser och betalning

✔ Alla priser anges i svenska kronor inklusive moms.
✔ Eventuella fraktkostnader tillkommer i kassan.
✔ Betalning sker via Swish, faktura eller enligt överenskommelse.
✔ Vid fakturabetalning till företag gäller 10 dagar netto om inget annat avtalats.

 

4. Leverans

✔ Vi levererar inom Stockholm.
✔ Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar från beställningsdatum, om inget annat anges.
✔ Under högtider som jul kan leveranstiden vara längre – vi rekommenderar att beställa i god tid.
✔ Vi ansvarar inte för förseningar som orsakas av transportörer eller oförutsedda händelser.

 

5. Ångerrätt och retur

Eftersom vi säljer livsmedel gäller inte ångerrätt enligt distansavtalslagen för färskvaror eller specialanpassade varor. Ångerrätt gäller dock för produkter som inte är kyl- eller färskvaror, förutsatt att förpackningen är obruten.

✔ Om du vill returnera en produkt, kontakta oss inom 14 dagar efter mottagandet.
✔ Kunden står för returfrakten vid ångerrätt.
✔ Återbetalning sker inom 14 dagar efter godkänd retur.

 

6. Reklamationer

✔ Om en vara är skadad eller felaktig vid leverans, kontakta oss omgående via e-post med bilder på produkten och beskrivning av problemet.
✔ Reklamation måste göras inom skälig tid, senast 7 dagar efter mottagandet.
✔ Vid godkänd reklamation erbjuder vi ersättningsprodukt eller återbetalning.

 

7. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador eller uteblivna vinster till följd av en order. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, prisfel och slutförsäljning.

 

8. Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Svensk lag gäller.

Har du frågor om våra köpvillkor?

Kontakta oss gärna:
070-777 71 29
[email protected]